Предистория и дизайн
Работата по дизайна на този модел започва през 1994 г. в дизайнерското студио на Фолксваген в Сими Вали, Калифорния. Година по-късно на автомобилното изложение във Франкфурт е показан прототип на купето Ауди ТТ. Същата година, на изложението в Токио, е представен и прототип на роудстър варианта, носещ името TTS. Двата прототипа са приети с одобрение от публиката и журналистите и Ауди взима решение да ги пусне в серийно производство без големи промени. През есента на 1998 г. на пазара излиза купето ТТ, а година по-късно и кабрио варианта, от чието първоначално име отпада буквата S.
Мнозина смятат дизайна на ТТ за крайгълен камък в автомобилния дизайн. Той е считан за смел и иновативен. Въпреки че облите форми не допринасят за революционно нисък коефициент на съпротивление, именно те, употребата на анодиран алуминий и липсата на изпъкнали брони отличават вида външния вид на колата от този на повечето автомобили по това време.
Няма коментари:
Публикуване на коментар